Facebook używa danych podawanych w celach bezpieczeństwa do przesyłania reklam

  • Dom
  • Technologie
  • Facebook używa danych podawanych w celach bezpieczeństwa do przesyłania reklam
Facebook używa danych dot. ochrony do przesyłania reklam

Facebook nigdy nie był wzorem przy kwestii ochrony prywatności swoich użytkowników. Właśnie dowiedzieliśmy się, jak daleko firma skłonna jest posunąć się, by zdobyć dane użytkowników dla siebie i swoich partnerów reklamowych. Facebook dopuszczał się 2 nieodpowiednich zachowań.

Po pierwsze firma korzystała spośród funkcji bezpieczeństwa do gromadzenia danych i sprzedawania katalogów reklamodawcom. Używała numerów telefonów podanych w celach dwustopniowej weryfikacji do platformy (i powiadamiania o zalogowaniu po nowym miejscu) do targetowania reklam (selekcji konsumentów przez reklamodawców w celu definicje docelowej grupy odbiorczej). Jako pierwszy poinformował o naszym serwis Gizmodo.

Firma zbiera informacje w planach bezpieczeństwa, a potem używa je też w pozostałych celach, nie informując na temat tym otwarcie użytkowników.

– Użytkownicy mogą wpisać te dane z myślą o bezpieczeństwie. Jeśli będą one później wykorzystywane w celach reklamowych, byłoby to znaczące pogwałcenie oczekiwań konsumenta dotyczących bezpieczeństwa – napisali profesorowie (część z tych propozycji z Northeastern University) po badaniu, na którym metrów. in. oparto artykuł Gizmodo.

Facebook korzysta wraz z danych naszych znajomych

To niejedyny nieodpowiedni sposób, w jaki to Facebook zbiera dane do odwiedzenia celów reklamowych. Z doświadczenia profesorów wynika też, hdy Facebook zbiera dane kontaktowe, nawet jeśli sami nie podamy ich firmie. Dzieje się tak, gdy nasze numery i adresy mailowe pojawiają się książkach adresowych znajomych.

Mogą wówczas być dane, których interesanci Facebooka świadomie nie podawali platformie społecznościowej. Reklamy mają możliwość trafić do takich ludzi, nawet jeśli bardzo pilnują one o ustawienia własnej prywatności. W Gizmodo czytamy:

Naukowcy odkryli, że jeśli Użytkownik A, jakiego nazwijmy Anną, podzieli się swoimi kontaktami z Facebookiem, w tym nieznanym wcześniej platformie numerem telefonu do Użytkownika B, którego nazwijmy Benem, reklamodawcy będą mogli prowadzić do Bena reklamy za pomocą tego numeru komórkowy już około miesiąca następnie.

Ben nie może uzyskać dostępu do swych ukrytych danych kontaktowych, gdyż, według Facebooka naruszyłoby to prywatność Anny. Nie może dlatego ich zobaczyć ani zdjąć, a także nie ma możliwość powstrzymać reklamodawców przed wykorzystaniem ich.

– Używamy z informacji, które przekazują nam użytkownicy, by oferować bardziej spersonalizowane doświadczenia, wliczając w to wyświetlanie najlepszych reklam – powiedziała rzeczniczka Facebooka w rozmowie spośród Gizmodo. Zaznaczyła, że po przypadku dwustopniowej autoryzacji konsumenci mogą wybrać teraz inną opcję niż podanie numeru telefonu.

Zastrzegła, że użytkownicy nie mogą dysponować wglądu do książek adresowych innych użytkowników, bo naruszałoby to ich prywatność. – Książki adresowe należą do tych ludzi – rzekła.

Facebook nie traktuje prywatności użytkowników poważnie

To niesłychanie wygodna dla Facebooka replika. Oznacza to, że nawet gdy użytkownicy starają się zamaskować swoje dane przed przedsiębiorstwem i reklamodawcami, to tego typu informacje mogą pozostawać przekazane dalej bez zdolności tych użytkowników. Zyskuje w tym Facebook, zyskują na tym reklamodawcy. To aczkolwiek okropne podejście do prywatności użytkowników.

W wypadku Facebooka nie powinno to już jednak dziwić. Wzór biznesowy firmy opiera się na zbieraniu jak największej ilości danych i użyciu tych informacji do prezentowania użytkownikom odpowiednich reklam. Przedsiębiorstwo coraz częściej prosiła o udostępnianie coraz większej liczby osobistych informacji, ale odrzucić informowała o tym, jak zbiera i po co to robi. Federalna Komisja Handlu prowadzi obecnie po tej sprawie śledztwo.

Facebook zrobił później wielkie show. Pokazywał, że przedsiębiorstwie bardzo zależy na prywatności użytkowników. Wprowadził nowe skonfigurowania dotyczące danych i w wyższym stopniu czytelne opisy działalności.

Teraz możemy jednak sprawdzić, że było to jedynie działanie na pokaz. Nasza klasa to maszyna do zbierania danych. Skandal z Cambridge Analytica niczego nie zmienił.

Facebook jest już warty przeszło 200 mld dolarów Informacje

Globalny ranking szybkości internetu. Polska zaliczyła awans, ale do podium posiadamy daleko Koniec piractwa, bądź cenzura w internecie? Emocje wokół propozycji reformy upoważnienia autorskiego "Ojciec internetu" uprzedza: masz zdjęcia…...

Czytać..
fabryka Forda River Rouge inspiruje Elona Muska

Fabryka Forda River Rouge inspiruje Elona Muska

Elon Musk, prezes Tesli, próbuje stworzyć fabryki przyszłości. Ogłaszając wyniki finansowe firmy za czwarty kwartał 2017 roku powiedział nawet, hdy chce, by fabryki dawny jego najważniejszym produktem. Kluczowa jest…...

Czytać..
europejski Fundusz Inwestycyjny inwestuje przy polskie innowacje

Europejski Fundusz Inwestycyjny inwestuje przy polskie innowacje

Rownowartość 15 mln euro trafi do naszego wehikułu Innovation Nest, który to pieniądze te przeznaczy w wsparcie najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw. Gotówkę dla krajowych innowatorów przeznaczył Europejski Fundusz Inwestycyjny (EFI), największa…...

Czytać..
esino Lario. Burmistrz wystawił na sprzedaż urząd gminy  Ze świata

Esino Lario. Burmistrz wystawił na sprzedaż urząd gminy Ze świata

Fartuszek, chustka na szyi, taca. Restauracja "zatrudniła" roboty Domy za jedno euro. Włoskie miejscowości uruchomiły sprzedaż Nawet 780 euro profitu obywatelskiego. Wnioski złożyło więcej niż 800 tysięcy osób Nowy termin wprowadzenia…...

Czytać..
enea - wyniki za I półrocze 2018

Enea - wyniki za I półrocze 2018

Enea odnotowała 431 mln zł zysku netto w I połowie 2018 roku, wynika z wstępnych informacji podanych przez spółkę. Zyski ze sprzedaży netto wyniosły 6, 04 mld zł, a zysk…...

Czytać..
emerytury w Polsce. Kto najdawniej pobiera świadczenia - wiadomości ZUS  Dla firm

Emerytury w Polsce. Kto najdawniej pobiera świadczenia - wiadomości ZUS Dla firm

Twórcy i twórcy to grupa, która najdłużej pobiera świadczenia emerytalne. Faktycznie wynika z danych wydanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W czołówce znaleźli się również nauczyciele oraz górnicy. Najkrócej świadczenia pobierają…...

Czytać..