Konsumenci wymykają się marketerom. Gigant reklamowy znalazł na wówczas sposób

  • Dom
  • Media
  • Konsumenci wymykają się marketerom. Gigant reklamowy znalazł na wówczas sposób
GroupM tworzy nową jednostkę mPlatform

Reklamodawcy i filie mediowe otrzymują bardzo sporo niezależnych danych o działalności konsumentów - dotyczących katalogów odwiedzin w sklepach, działań przy mediach społecznościowych czy kontaktu z reklamą online. Nie w każdym przypadku mają możliwość, by powiązać je razem i dowiedzieć się, czy np. konkretny użytkownik Facebooka, który zobaczył reklamę w sieci, przybył następnego dnia i kupował reklamowaną parę butów.

Dlatego GroupM, dom mediowy należący do największego w świecie holdingu reklamowego WPP, tworzy nową jednostkę odpowiedzialną za dane i technikę pod nazwą mPlatform. Dzięki niej chce jeszcze wydajniej docierać z reklamami do odwiedzenia użytkowników.

Jednostka MPlatform kierowana będzie przez Briana Gleasona, obecnego CEO Xaxis, platformy WPP odpowiedzialnej zbyt reklamę w modelu programmatic. Xaxis, który ma obecnie ponad 2000 pracowników, wejdzie w skład MPlatform, jakim sposobem inne jednostki GroupM pochłaniające się danymi czy technologią jak Connect czy Catalyst.

MPlatform stworzy trochę o nazwie „mID”. To rodzaj klucza, który będzie działać jako identyfikator klientów, przełączających się pośród wyświetlaniem reklam na desktopie, w wersji mobilnej, w materiale wideo czy po aplikacji.

Działanie „mID” będzie podobne do identyfikatorów, które stworzyły takie spółki jak Google, Apple bądź Facebook. Identyfikują one wszystko, co użytkownicy robią poprzez programy, strony i serwisy przywierające do nich. Dane te wykorzystują potem do targetowania reklam do konkretnych grup konsumentów.

mPlatform zbierać zostanie dane o użytkownikach wraz z róźnych źródeł

Problemem dla tego rodzaju firm reklamowych jak GroupM jest fakt, że konsumenci nie rejestrują się, żeby korzystać z obsługiwanych poprzez nie serwisów. Skutkiem tego marketerzy nie posiadają danych wraz z ich logowania. Dzięki mPlatform będą mogły połączyć dane z różnych źródeł - od należących do WPP firm Wunderman, Kantar, and Millward Brown oraz od czasu partnerów GroupM. Gleason powiedział Business Insiderowi, że „mID” będzie jedynie agregować dane użytkowników. Nie pozwoli reklamodawcy na śledzenie konkretnych jednostek na podstawie ich danych osobowych.

mPlatform da możliwość oceny zasobów reklamowych różnych mediów na jakiejś platformie. Oprogramowanie wykorzystywane przed jednostkę będzie podzielone na cztery części:

  • mCore: platforma, gdzie pozostaną być dane z „mID”
  • mInsights: narzędzie w celu planowania mediów
  • mAnalytics: narzędzie analityczne
  • mReport: narzędzie do raportowania
Tagi: GroupM WPP promocja ID Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w adres „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i maksymy obowiązujące na Facebooku znajdują się którego adres to https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy aktywny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę na aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Koncepcja Banku i kilkunastu zatrudnionych. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie

grecki los w rękach europejskich parlamentów  Ze świata

Grecki los w rękach europejskich parlamentów Ze świata

Ruszają największe targi przemysłowe świata. Polskie firmy stawiają na sztuczną inteligencję Około 71 tysięcy złotych zbytnio leżenie na łóżku. Ochotniczki poszukiwane Producent telefonów Nokia dementuje "wyciek danych" do Chin Kolejne utrudnienia…...

Czytać..
grecja w głębokim kryzysie. «Wybory nie podważą realizacji pomocy»  Ze świata

Grecja w głębokim kryzysie. «Wybory nie podważą realizacji pomocy» Ze świata

Drony pomagają walczyć z oszustami podatkowymi Ateny zakończyły program pomocowy. Grecy dalecy od czasu świętowania Pierwsza taka wysepka w regionie. Władze prezentują na "zielone zasilanie" Janis Warufakis w TVN24 Dwukrotnie…...

Czytać..
grecja. Premier Aleksis Cipras krytykuje MFW  Ze świata

Grecja. Premier Aleksis Cipras krytykuje MFW Ze świata

Sekretarz energii USA chwali Polskę. "Podjęła dobrą decyzję" Koniec gorszych produktów na rzecz Polaków? "Podejrzewam, że niewiele się zmieni" Tani jakim sposobem Polak. Eurostat porównał koszty pracy w Unii Unia szykuje…...

Czytać..
grecja - analiza sytuacji gospodarki polski w kraju

Grecja - analiza sytuacji gospodarki polski w kraju

Grecji przy sierpniu skończy się napływ gotówki z ostatniego planu pomocowego ustalonego w 2015 r. Chociaż europejscy dyrektora wskazują na widoczny sukces tego kraju, to aczkolwiek nowe problemy czają się w innych zakątkach…...

Czytać..
gPW - otwarcie, indeksy, piętnasty listopada 2016

GPW - otwarcie, indeksy, piętnasty listopada 2016

WIG20 w otwarciu sesji Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie wzrasta o 0, 19 proc. Zyskują też pozostałe indeksy, z wyjątkiem WIGdiv. WIG20 wyniósł 1757, 25 pkt. WIG…...

Czytać..
gliński: apeluję do najbogatszych - nie bierzcie 500 złotych na dziecko

Gliński: apeluję do najbogatszych - nie bierzcie 500 złotych na dziecko

Podatki, opłaty, akcyza. Rząd ma plan na równoczesne miliardy Polska gospodarka u dołu lupą amerykańskiej agencji. Jest decyzja "Szansa dla polskich przedsiębiorców". Premier o obietnicy szefa chińskiego rządu "Około 20 miliardów"…...

Czytać..