Dlaczego banki potrzebują banku centralnego?

Category: Może Mieć
Author:
17 lutego 2021
  • CAE GoodhartPodsumowanie

    Bank centralny ma dwie główne funkcje. Jej pierwsza (makroekonomiczna) funkcja, czyli działanie dyskrecjonalnej polityki pieniężnej, została już omówiona w rozdziale 6 i będzie dalej omawiana w rozdziale 10 oraz rozdziałach 13, 14 i 15. Z kolei w tym rozdziale rozważymy druga funkcja banku centralnego (mikroekonomiczna) polegająca na zapewnianiu wsparcia (np. poprzez pomoc pożyczkodawcy ostatniej instancji) oraz usług regulacyjnych i nadzorczych w celu utrzymania dobrej kondycji systemu bankowego. 1

    Jednym z powodów, dla których wiele rynków działa niedoskonale, są różnice w informacjach dostępnych dla różnych uczestników rynku – tj. Asymetrie informacyjne. Jak zauważono w rozdziale 1, cecha ta jest szczególnie widoczna w przypadku świadczenia usług profesjonalnych, w tym doradztwa inwestycyjnego i finansowego, ale rozciąga się znacznie dalej, obejmując lekarzy, prawników itp. Ponieważ to, co jest sprzedawane w takich przypadkach, jest w w dużej części wiedza specjalistyczna, asymetria informacji jest nieodłączna. Co więcej, indywidualne zapotrzebowanie na taką pomoc jest zwykle rzadkie, ale potencjalny wpływ na ich użyteczność, jeśli fachowiec się pomyli, może być katastrofalny. Tak więc zwykły gwarant jakości, jakim jest potrzeba ochrony reputacji w celu zapewnienia ponownego zakupu, może być niewystarczający. W takich sprawach,zaangażowani specjaliści mogą się zjednoczyć w celu utworzenia „klubu, zapewnienia kontroli dostępu i zagwarantowania jakości, choć często również w celu ograniczenia konkurencji i podniesienia minimalnych opłat itp. Niektóre aspekty mikro-funkcji banku centralnego można dostrzec w przyjęciu przez niego rola menadżera „klubu banków.

    Ale rola banku centralnego we wspieraniu systemu bankowego sięga znacznie dalej niż typowa centralna organizacja zawodowa – np. W regulacjach dotyczących krajowych banków komercyjnych i udzielaniu im ostatniej szansy jako pożyczkodawcy. Często argumentuje się, że potrzeba wykonywania takich funkcji przez bank centralny wynika ze wspólnej roli banków w zapewnianiu zarówno zarządzania portfelem, jak i usług płatniczych. Zatem jeśli zarządzanie portfelem zakończy się źle i poniesione zostaną straty, dobro publiczne świadczenia usług płatniczych w całym systemie bankowym może być zagrożone. Twierdzenie to jest analizowane w sekcji 2 i twierdzi się, że nie jest ogólnie uzasadnione. Zależy to od szczególnych cech typowego portfela aktywów posiadanego przez banki. Przedstawiono szereg sugestii, aby ograniczyć zakres aktywów, które banki mogą posiadać.Gdyby banki lub inni pośrednicy oferujący usługi płatnicze ograniczali się do posiadania całkowicie bezpiecznych aktywów lub ograniczali się do posiadania wyłącznie aktywów rynkowych i byli zamykani, gdy tylko spadek wartości takich aktywów zmniejszył dodatnią wartość kapitału (wypłacalność) banków do pewnego z góry ustalonego limitu, wówczas rola wsparcia banku centralnego mogłaby być znacznie ograniczona. W sekcji 2 proponuję jeszcze jedną alternatywną sugestię, że pośrednicy finansowi mogą oferować usługi płatnicze na podstawie zobowiązań, których wartość może zmieniać się w zależności od wartości ich aktywów rynkowych. Po raz kolejny taka instytucja powinna być bezpieczna i chroniona przed ucieczką, więc wsparcie Banku Centralnego byłoby niewskazane. Rozważane jest, czy taka sytuacja może mieć miejsce.ograniczały się do posiadania absolutnie bezpiecznych aktywów lub były ograniczone do posiadania wyłącznie aktywów rynkowych i zostały zamknięte, gdy tylko spadek wartości takich aktywów zmniejszył dodatnią wartość kapitału (wypłacalność) banków do pewnego z góry ustalonego limitu, a następnie wsparcie rola banku centralnego mogłaby zostać znacznie ograniczona. W sekcji 2 proponuję jeszcze jedną alternatywną sugestię, że pośrednicy finansowi mogą oferować usługi płatnicze na podstawie zobowiązań, których wartość może zmieniać się w zależności od wartości ich aktywów rynkowych. Po raz kolejny taka instytucja powinna być bezpieczna i chroniona przed ucieczką, więc wsparcie Banku Centralnego byłoby niewskazane. Rozważane jest, czy taka sytuacja może mieć miejsce.ograniczały się do posiadania absolutnie bezpiecznych aktywów lub były ograniczone do posiadania wyłącznie aktywów rynkowych i zostały zamknięte, gdy tylko spadek wartości takich aktywów zmniejszył dodatnią wartość kapitału (wypłacalność) banków do pewnego z góry ustalonego limitu, a następnie wsparcie rola banku centralnego mogłaby zostać znacznie ograniczona. W sekcji 2 proponuję jeszcze jedną alternatywną sugestię, że pośrednicy finansowi mogą oferować usługi płatnicze na podstawie zobowiązań, których wartość może zmieniać się w zależności od wartości ich aktywów rynkowych. Po raz kolejny taka instytucja powinna być bezpieczna i chroniona przed ucieczką, więc wsparcie Banku Centralnego byłoby niewskazane. Rozważane jest, czy taka sytuacja może mieć miejsce.i zostały zamknięte, gdy tylko spadek wartości takich aktywów zmniejszył dodatnią wartość kapitału (wypłacalność) banków do pewnego z góry ustalonego limitu, wówczas rola wsparcia banku centralnego mogła zostać znacznie ograniczona. W sekcji 2 proponuję jeszcze jedną alternatywną sugestię, że pośrednicy finansowi mogą oferować usługi płatnicze na podstawie zobowiązań, których wartość może zmieniać się w zależności od wartości ich aktywów rynkowych. Po raz kolejny taka instytucja powinna być bezpieczna i chroniona przed ucieczką, więc wsparcie Banku Centralnego byłoby niewskazane. Rozważane jest, czy taka sytuacja może mieć miejsce.i zostały zamknięte, gdy tylko spadek wartości takich aktywów zmniejszył dodatnią wartość kapitału (wypłacalność) banków do pewnego z góry ustalonego limitu, wówczas rola wsparcia banku centralnego mogła zostać znacznie ograniczona. W sekcji 2 proponuję jeszcze jedną alternatywną sugestię, że pośrednicy finansowi mogą oferować usługi płatnicze na podstawie zobowiązań, których wartość może zmieniać się w zależności od wartości ich aktywów rynkowych. Po raz kolejny taka instytucja powinna być bezpieczna i chroniona przed ucieczką, więc wsparcie Banku Centralnego byłoby niewskazane. Rozważane jest, czy taka sytuacja może mieć miejsce.że pośrednicy finansowi mogą oferować usługi płatnicze na podstawie zobowiązań, których wartość może zmieniać się wraz z wartością ich aktywów rynkowych. Po raz kolejny taka instytucja powinna być bezpieczna i chroniona przed ucieczką, więc wsparcie Banku Centralnego byłoby niewskazane. Rozważane jest, czy taka sytuacja może mieć miejsce.że pośrednicy finansowi mogą oferować usługi płatnicze na podstawie zobowiązań, których wartość może zmieniać się wraz z wartością ich aktywów rynkowych. Po raz kolejny taka instytucja powinna być bezpieczna i chroniona przed ucieczką, więc wsparcie Banku Centralnego byłoby niewskazane. Rozważane jest, czy taka sytuacja może mieć miejsce.

    Gdyby jednak banki ograniczały się do posiadania wyłącznie aktywów rynkowych, kto udzieliłby nierynkowych pożyczek, które obecnie stanowią podstawę aktywów bankowych? W sekcji 3 opisuję, w jaki sposób banki mają przewagę komparatywną w zakresie informacji, monitorowania i egzekwowania przepisów związanych z udzielaniem pożyczek, gdy alternatywa polegająca na zaciąganiu pożyczek na rynkach pierwotnych jest zbyt droga, przede wszystkim ze względu na koszty informacji niezbędne przed rynkami pierwotnymi. mogą pracować wydajnie, razem z innymi przyczynami korzyści skali. Charakter zaangażowania między bankiem a pożyczkobiorcą skłonił banki do udzielania takich (nierynkowych) pożyczek o ustalonej wartości nominalnej; podobnie, charakter relacji między deponentem a bankiem spowodował, że zobowiązania z tytułu depozytów bankowych opierają się na ustalonej wartości nominalnej.

    Ale ten warunek, w którym banki udzielają niezbywalnych pożyczek o nieznanej „ prawdziwej wartości ”, na podstawie stałej wartości nominalnej, zabezpieczonych zobowiązaniami również zamiennymi na gotówkę o stałej wartości nominalnej, stwarza możliwości nadużyć. bankierów i zaraźliwej paniki. Nawet gdyby banki nie oferowały żadnych usług płatniczych – tj. Gdyby finansowały się wyłącznie lokatami terminowymi lub płytami CD – okoliczności te nadal wiązałyby się z potrzebą regulacji bankowych i wsparcia banku centralnego w celu zapobiegania kryzysom wpływającym na znaczne części sektora bankowego – tj. kryzysy systemowe.

    Zapowiedź

    Nie można wyświetlić podglądu. Pobierz podglądowy plik PDF.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy